Review: The Dead Girl Review: The Dead Girl
9 . BONNEVILLE
10 . SNITCH

Review - The Descent
 Categoria Review 1119 afisari
Review - The Descent, Review,Stiri VIP,Noutati Vedete

“Un film care petrece mult timp construind suspansul, inainte sa dezlantuie unele din cele mai terifiante imagini!”

Zilele trecute; in timp ce faceam ordine la Blockbusterul la care lucrez, un gand ciudat m-a lovit. Avem o sectiune intreaga dedicata groazei si nici unul din ele nu mi se apeleaza. Mi-am dat seama ca oricat de popular ar fi genul de groaza sunt doar cateva titluri care imi plac. Apoi am incercat sa rechem cateva din filmele de groaza despre care puteam sa afirm ca imi plac, si un gand indepartat m-a lovit. Toate din favoritele mele au un lucru in comun. Chiar daca lasi monstri sa ocupe stagiul central, filme ca Alien au dat prioritatea developarii unei locatii claustrofobice pentru personaje unde sa se blocheze. Aceasta m-a dus la o excursie de cinema pe care am facut-o acum cateva saptamani cand m-am hotarat sa vad un nou film de groaza Britanic numit The Descent.

Povestea din The Descent defineste cu exactitate expresia simplu dar eficace. Sarah, Juno si Beth sunt un grup apropiat cu o inclinatie spre extrem. Asta pana cand Sarah este implicata intr-un accident de masina care ii ucide sotul si fiica. Un an mai tarziu Juno decide ca o mica excursie extrema in pestera este ceea ce Sarah are nevoie pentru a-i elibera fara doar si poate mintea traumatizata. Ea isi invita prietenii, alaturi de un grup de alti 3 carieri pentru a explora o pestera din muntii Appalachian. Ceea ce ea nu a spus la nimeni este ca pestera selectata nu este capcana de turisti ce a promis-o, ci o pestera pe care a descoperit-o ea. Planul, pentru a intra in pestera, pentru a exploara adancimea si a gasi iesirea, astfel facandu-i faimosi si in acest fel fericiti. Binenteles, cum se intampla de obicei in aceste filme, se impotmolesc inauntrul pesterii cu… o mica companie.

Asa cum am inceput inainte, asta nu este cursa a celor mai inspaimantatoare filme. Regizorul Neil Marshall (Dog Soldiers) a evitat cu intelepciune asta avand timp sa faca situatia cat mai inspaimantatoare fara nici un monstru. Nu putem nega ca o pestera ca asta este un mediu ostil. Este intuneric, inghesuit, izolat, cu pietre care aluneca si amenintari cu moartea la fiecare colt. Marshall navigheaza cu indemanare prin  acest mediu dand voie camerei sa imbratiseze fiecare crapatura a pesterii, facand prapastiile inguste chiar mai mici decat sunt, si prin asta creand un sens apropiat fara rival al claustrofobiei.  Modul prin care se transforma in mod succesiv pentru a descoperi o prapastie larga creaza un sens al tensiunii, si personajul care trebuie sa isi creeze drumul peste evidentele gropi fara fund. Aceste mici trucuri pe care le foloseste au reusit sa faca din pestera insesi un adversar terifiant, ca sa fii convins de soarta personajelor pana in momentul in care adevaratii monstri isi vor face aparitia.

Izolati timp de mii de ani, si dezvoltati perfect pentru a trai in aceste pesteri (nu, ei nu au aripi) aceste creature au un impact extraordinar deasemenea. Ultimul act al filmului concepe un sens necrutator al teroarii pe masura ce trupele sunt vanate in adancimi de ceea ce poate fi descris ca un descendent deformat al lui Golum din Lord Of The Rings. Natura interioara a acestor creaturi este un lucru disconfortant de a-l privi. Ataca din instinct, niciodata nu se opresc sa planuiasca o strategie si nu se dau niciodata batuti. Asta este ca un soc de pe scaunul tau nu este mai departe de cateva minute, si cand combini asta cu psihologia deja existenta in pestera, ei bine, sa spunem doar ca, daca ai probleme cu inima ar trebuie sa eviti acest film.

De indata ce ai vazut filmul totusi vei intelege de ce nu am putut incheia acest review fara sa metionez echipa de productie. Marshall a avut curajul sa foloseasca numai femei in acest film si baiete el a gasit cu siguranta fetele potrivite pentru aceasta slujba. Shauna Macdonald pentru Sarah de la mama tacuta la ucigasa cu sange rece de creaturi mai mult decat incredibila, dar detasarea absoluta o intalnim la Natalie Mendosa. Personajul ei Jono poate fi cel mai apropiat lucru pe care pe care il primesti de la un ticalos, si inca isi mai pastreaza sentimentele ca intelegatoare, individuala, coplesita de panica care este. Chiar si atunci ea reusescte sa il puna pe Vin Diesel la rusine cand se opune de una singura creaturilor, aparand competenta si coplesita de panica simultan, si inca ramanand tipa atragatoare completa si totala care este. Sper sa vad mai multe in viitor cu acesta femeie.

Nu prea mai este nimic de spus despre aceasca chestiune. Daca vrei sa cauti creaturi CGI smechere cu barbati macho si scenarii smechere, atunci ascunde-ti capul in rusine si uita-te la The Cave sau ceva de genu asta. Daca totusi un film care petrece mult timp construind suspansul, inainte sa dezlantuie unele din cele mai terifiante imagini iti place, atunci dute la cinema la The Descent. Pregateste-te pentru psihologia filmului care te va lasa cu un final nesatisfacator.

2006-08-10 11:59:16
MIAMI VICE
Pret 39.90 RON