:: 
 Articole - Life style
Concert pe Broadway si Porsche din Germania
Oana Zavoranu a cantat la Festivalul romanilor din intreaga America, pe scena am ...
O' Toole, mai bun decat Brando
Actorul Peter O' Toole a fost desemnat actorul cu cea mai buna interpretare din ...
Andreea Raicu, la “munca de jos”
Vedeta de la Prima TV lucreaza, pentru colectia Irina Schrotter Ð Andreea Ra ...
Christian Slater a facut varsat de vant
Debutul teatral britanic al americanului Christian Slater, programat n cadrul F ...
Matt Damon s-a insurat
Matt Damon s-a casatorit in weekend cu argentinianca Luciana Bozan, o chelnerita ...
 Top & Box Office
Noutati DVD
Top 100 Filme
Box Office
 Cinema & TV
Cinema
Program TV
Top filme votate
1 . HERBIE HANCOCK: POSSIBILITIES
2 . SPRING BREAKDOWN
3 . MONSTERS VS ALIENS
4 . POSTER BOY
5 . THIEVES
6 . THE PRINCESS AND THE FROG
7 . TAXI FROM THE DARKSIDE (Limited)
8 . STARSHIP DAVE
9 . SHINE A LIGHT
10 . THE GENIUS CLUB

De la margarina la Palme d’Or. Mungiu, Muntean sau Jude nu s-au ferit de regizarea spoturilor publicitare
 Categoria Life style 454 afisari
De la margarina la Palme d’Or. Mungiu, Muntean sau Jude nu s-au ferit de regizarea spoturilor publicitare, Life style,Stiri VIP,Noutati Vedete
In spatele unor reclame de succes nu stau numai cei din agentiile de publicitate care vin cu conceptul spoturilor, ci si regizorii care incearca sa dea o farama din maiestria lor si clipului publicitar. Cati nu au urmarit clipuri publicitare care le-au atras atentia, dar despre care nu stiu ca au fost create de regizori premiati la festivaluri de film, ca Radu Muntean, Cristian Mungiu sau Radu Jude?

Un produs care beneficiat de o serie de spoturi tv ce ne trimiteau in trecut este ciocolata Rom. Una dintre frazele care au stat mult timp pe buzele romanilor a fost: “Partidul te vrea tuns, roackere!”. Cea mai recenta reclama, spotul “Iahtul”, care schimba oarecum si directia pe care au mers primele clipuri a fost regizat de Radu Muntean, cel care a lucrat la binecunoscutele lungmetraje “Furia” si “Hartia va fi albastra”. Intre doua reclame, cineastul mai regizeaza un film, iar recent s-a intors de la Cannes unde a avut loc premiera noului sau lungmetraj “Boogie”. Radu Muntean si-a inceput cariera in publicitate in 1994, unde a ajuns absolut intamplator. “M-a recomandat un coleg de la TVR, Constantin Chelba, un cunoscut regizor de documentar. El lucra in acea perioada cu Ovidiu Bose Pastina si nu a reusit sa faca un spot la o marca de sucuri. Asa am ajuns sa lucrez in publicitate”, ne-a povestit Muntean. “Am mai facut doua pana atunci, dar au fost niste accidente. Acesta a fost momentul in care am inceput”. In ceea ce priveste numarul de reclame, regizorul a pierdut de ceva vreme socoteala, dar crede ca palmaresul sau se situeaza undeva intre 400 si 500 de spoturi. Printre spoturile regizate de Radu Muntean se mai numara “Robinetul” pentru Bergenbier, “Nostalgia” pentru Napoca sau clipul “UE” pentru Ursus. Ultima lucrare publicitara a regizorului sunt spoturile pentru “Unirea”, cu noile ispravi ale lui Dorel si compania, clipuri care inca nu au fost difuzate. Si ca orice bun regizor a lasat si urmasi intr-ale publicitatii.

Jude, urmasul lui Radu Muntean
Radu Jude a fost asistentul de regie al lui Muntean in perioada in care acesta din urma lucra la filmul “Furia”. “Am inceput, deci, ca asistent si am lucrat astfel vreo 3-4 ani”, a spus Jude, cunoscut mai mult pentru regizarea uneia dintre cele mai premiate scurtmetraje romanesti, “Lampa cu caciula”. Cariera si-a inceput-o cu cateva testimoniale, cu buget foarte mic despre oameni care castigasera masini pentru ca trimisesera capace de bere la un concurs. “Dar primul spot adevarat a venit de la agentia Cap si cred ca m-au ales pe mine pentru ca Radu Muntean era ocupat si, in plus, ma cunosteau deja ca asistent. Sunt foarte rescunoscator acestei agentii pentru ca au avut inconstienta sa riste cu un individ care nu mai regizase nimic, in afara de niste filme de scoala. Fara sprijinul lui Radu Muntean si Tudor Lucaciu nu stiu daca as fi ajuns sa fac spoturi publicitare sau, oricum, ar mai fi durat ceva”, a povestit Jude. Pe langa cele aproape 500 de spoturi ale lui Muntean, Radu Jude se poate lauda cu vreo 70-80 de clipuri publicitare. Radu Jude se mandreste cu spoturile “Mezeluri” pentru Matache Macelaru, “Functionara” si “Consilier” pentru Campania “Fara spaga”. Si Cristi Puiu a lucrat la un spot care lupta impotriva spagii, dar pentru Fundatia Concept, iar Catalin Mitulescu a regizat clipul “Discriminarea rromilor se invata acasa” pentru SPER. Seria de spoturi pentru pensiile private ale unei banci, “Tita”, “Radu”, “Iulian” si “Doichita”, au fost regizate de Hanno Hoefer, iar director de imagine a fost acelasi cu care Cristian Mungiu a lucrat la filmul “4 luni, 3 saptamani si 2 zile”, Oleg Mutu. Nici lui Mungiu nu ii este straina publicitatea. El a lucrat la promotia “Europa – Capitalele Gustului” pentru o cunoscuta marca de margarina.

Fara clipuri electorale!
Daca Radu Muntean spune ca nu refuza un anumit tip de spoturi, pentru ca spera ca nu mai are nici un fel de prejudecati, Jude nu a facut spoturi electorale pentru ca nu credea in oamenii si in partidele pentru care a primit oferta de a realiza clipuri. “Cred, si poate gresesc, ca un spot electoral te implica mai mult decat unul pentru producatorii de vopsea sau de bere, si asta e motivul pentru care am refuzat. Nu vreau sa sprijin accesul la putere al unor indivizi care sunt in mod evident necinstiti”, a explicat Jude. Regizorul a mentionat ca nu ii acuza pe cei care au decis sa realizeze spoturi politice. “Le inteleg motivele, poate cred in partidul ala sau poate au nevoie disperata de bani, dar pur si simplu eu am crezut ca e mai bine sa nu fac asta”. Jude isi propusese la inceputul carierei sale sa nu filmeze niciodata reclame pentru produse care sunt nocive, toxice sau care sunt produse prin exploatarea copiilor. “Mi se pare, acum, o naivitate. Nu pentru ca ideea nu ar fi corecta si frumoasa in sine, ci pentru ca nu am niciodata informatiile necesare si nici nu am timp, energie si posibilitati sa le aflu. Am facut, de pilda, destule spoturi pentru telefonia mobila si nu stiu daca telefoanele mobile sunt nocive sau nu. Am facut spoturi la vopsea si habar nu am unde si cum sunt produse acele vopseluri”, mai spune regizorul. Si Radu Muntean a refuzat in cariera sa cateva propuneri de reclame pentru ca scenariul era de neinteles sau pentru ca nu erau genul de spoturi pe care el le-ar fi urmarit. “In urma cu foarte mult timp am spus ca nu as face niciodata spoturi pentru detergenti, dar pana la urma am facut-o si pe asta. Mi s-au parut ok scenariile”, a mentionat regizorul filmului “Furia”.
Theodora Stoica
Sursa:www.gardianul.ro

Scrisa de Echipa MovieHouse
2008-06-23 09:55:50
  DVD-uri Recomandate - Cumpara OnLine
Epoca de Gheata 2: Dezghetul
Pret 49.90 RON
Memoriile unei Geishe
Pret 49.90 RON
Masini
Pret 49.90 RON
SALVATI BUFNITELE
Pret 49.90 RON
 Alte articole din categoria Life style