:: 
 Articole - Life style
Viziru n u are voie sa spuna mama
Actorii Serban Ionescu si Ruxandra Enescu au devenit parintii lui Lucian Viziru. ...
Romancele il urmaresc pe De Niro
Autor: CRISTINA R. IORDAN Fiindca show-bizz-ul autohton nu le-a oferit sansa la ...
Probleme in casnicia Mihaelei Radulescu?
Vedeta Antenei 1 a pozat in pasi de dans pentru cel mai nou numar al revistei &q ...
Amanti celebri
Frumosi, celebri, dar... infideli; asa par a fi cativa dintre cei mai populari r ...
"Patimile lui Hristos", mai scurt cu 40 de minute la Arad
"Patimile lui Hristos", filmul lui Mel Gibson, ruleaza de o saptamana si in Arad ...
 Top & Box Office
Noutati DVD
Top 100 Filme
Box Office
 Cinema & TV
Cinema
Program TV
Top filme votate
1 . FORGIVING THE FRANKLINS
2 . THE LOST ADVENTURES OF STONE PERLMUTTER JR.
3 . YELLA
4 . OUR BRAND IS CRISIS
5 . FLICK
6 . AFTER.LIFE
7 . ALICE`S HOUSE
8 . MOONDANCE ALEXANDER
9 . HERBIE HANCOCK: POSSIBILITIES
10 . SPRING BREAKDOWN

Actorii romani nu stiu sa joace scene de amor
 Categoria Life style 477 afisari
Actorii romani nu stiu sa joace scene de amor, Life style,Stiri VIP,Noutati Vedete
Autor: SORIN DUTOIU Regizorul serialului de televiziune „Amantul Marii Doamne Dracula“ ne-a acordat un interviu in care analizeaza prestatia actorilor romani, ne divulga simbolurile anumitor scene-cheie din serial si isi exprima deceptia fata de felul in care romanii inteleg democratia. Cum v-a venit ideea realizarii acestui serial? Eu sunt un cititor foarte impresionat de literatura lui Fanus Neagu. Nu l-am cunoscut personal decat dupa ce i-am citit romanul „Frumosii nebuni ai marilor orase“. In momentul acela in mine s-a petrecut o neliniste si fara sa cer aprobarea cuiva m-am apucat si am scris scenariul. Simteam nevoia sa il pun pe hartie si in imagine. Am avut mari ezitari pentru ca stiam ca Fanus e un scriitor deosebit de exigent in raporturile cu cel care incearca sa ii puna in imagine opera. Este, de altfel, si greu de realizat acest lucru pentru ca la el abunda metafora. Am primit raspunsul a doua zi cum ca am dreptul sa ii ecranizez opera. Pentru asta am si luat premiul asociatiei profesionistilor de Televiziune din Romania in 1996. In ceea ce priveste „Amantul Marii Doamne Dracula“, m-a incitat modul in care era scris, acrosul artistic, miza politica. De data asta cunoscandu-ne si el fiind bucuros de realizarea anterioara, mi-a cerut sa il ecranizez cerandu-mi insistent ca anumite scene din roman sa nu fie evitate. ELENA VINDE BINE Cui se adreseaza? Serialul acesta ar trebui sa se adreseze la doua categorii sociale: oamenilor mai in varsta care au trait aceasta istorie dezastruoasa. Apoi tinerilor care nu stiu prea multe despre Ceausescu. Din pacate programarea acestui serial la o ora asa de tarzie nu are efectul scontat. Va trece total neobservat. Exista in lume o pasiune pentru vietile marilor femei: Maria Teresa, Margaret Tatcher, Eva Peron, Elena Ceausescu. Se fac in lume spectacole, pana si pe Broadway . Acest serial trebuia vandut pe bani grei. Sunt convins ca acest film ar fi interesat. Cat de mult ati pastrat din romanul lui Fanus Neagu? Nu au fost schimbari majore. Eu am facut o selectie, am pastrat esenta, replica autorului. Filmul implica un dinamism, o incrucisare de idei. In ceea ce priveste alegerea distributiei, mi-a incredintat totala libertate. Am dat probe filmate pentru anumite roluri. Timp de doua saptamani s-au perindat prin fata mea 150 de actori. Eroul principal, Motiu, a dat si el proba si a fost ales din 30 de actori pentru acest rol. La fel s-a intamplat si pentru rolul fetelor din tren ce joaca scene de lesbianism. Nu multe au putut intra in pielea domnitelor acelea, ofiteri de securitate sub acoperire. UN REGIZOR INCOMOD Cum apreciati prestatia Agathei Nicolau? Eu cu Agatha nu am lucrat niciodata. O cunosteam ca actrita, dar nu a facut parte din cele peste 100 de piese de televiziune pe care le-am facut. Am chemat-o de la Buzau, a dat doar probe foto, de machiaj si coafura. Mi-am dat seama ca este personajul care e de „acolo“ din film. A fost socata de propunere, dar avand o doza de nebunie a acceptat asumandu-si toate riscurile. Este o actrita inteligenta si rabdatoare cu mine, un regizor incomod, chiar tiran. In general, nu vreau sa se abata nimeni de la linia conceputa de mine. SCENE FIERBINTI INTERZISE Care a fost scena cel mai greu de jucat? Nu este numai una. Au fost secvente foarte greu de facut. Scenele de dragoste. Din pacate in Romania datorita unui sistem social pe care l-am parcurs, cand nu se accepta ca doua personaje sa se sarute sau sa poarte un decolteu mai decoltat, actorul roman e inhibat de scenele de amor. Pana si cei tineri sunt crispati pentru ca probabil in scoala nu ii dezinhiba. O alta scena dificila a fost aceea in care ofiterului de securitate i se ofera bani de catre Marea Doamna. Am luptat sa il conving ca trebuie sa ia banii sa ii mestece in gura sa ii tina pe limba. Apoi sunt scene in care se danseaza si se dialogheaza in acelasi timp. Marea Doamna apare imbracata in fetiscana, incercand in fata lui Bob Orlando sa isi aduca aminte cum era cand si-a pierdut fecioria cu un ofiter german pe cand vindea seminte in gara. Ea joaca acest joc, iar Bob Orlando trebuie sa fie acel ofiter neamt. Joaca scena primei iubiri. „ATENTIUNE! CEAUSESCU, JOS!“ Pe vremea comunismului v-ati lovit de cuplul Ceausescu? Am facut si eu la vremea aceea cateva „Cantari ale Romaniei“. Nu vreau sa ma consider disident. Niciodata in viata mea nu m-am gandit ca regimul comunist, care parea perfect, ar putea cadea vreodata. La spectacolele acelea, unde participau 20.000 de oameni, se preluase modelul de la chinezi sa se scrie cuvinte din trupuri umane. „Ceausescu PCR“, „Ceausescu si poporul“ etc. Oamenii erau imbracati in rosu sau galben si pusi sa stea ghemuiti pana se forma un inscris. Filmarea era grea. Oamenii lesinau in soare. Intr-un an am fost trimis la Targoviste de unde era Elena de origine (Petresti langa Gaesti). Trebuia sa facem totul ca la carte, altfel riscai sa fii dat afara de la serviciu si sa ai de-a face cu securitatea. Nu reuseam sa inghesuim oamenii ca in acea piata publica sa iasa cuvantul „Ceausescu“. In spatele nostru, al carului de filmare, erau toti cei din securitate. La un momet dat, regizorul de montaj imi ia microfonul din mana si striga „Atentiune! Liniste! Ceausescu, jos!“. Mi s-au imuiat picioarele. A fost ceva groaznic. Apoi a refacut fraza: „Atentiune! Tovarasii care formeaza primul rand al cuvantului, va rog sa va aplecati usor!“. Ce a urmat... M-au chemat sa dau explicatii. Am scos-o la vopsea spunandu-le ca ala e dement ca nu stie ce face, ca are doar patru clase etc. NEPUTINTA MENTALA Prima scena de film o infatiseaza pe doamna Augusta aruncand un avion de hartie de la fereastra, avion care se transforma in porumbel, esarfa rosie si apoi in vultur. Ce semnifica acest lucru? Plictisul, superficialitatea, capacitatea ei de gandire si minimalizarea unui post in care se afla si celor deasupra carora se afla ea. Marea Doamna trateaza totul cu o superficialitate si o neputinta mentala. De la aceasta fereastra acesti porumbei devin amenintatori si se transforma intr-o esarfa rosie care planeaza peste oras. Este pericolul rosu care planeaza amenintator, iar acel vultur care pazeste din inaltul cerului este ochiul magic al teroarei care vede tot. Este un laitmotiv, scena se repeta de-a lungul serialului. CURVELE REVOLUTIEI Iar finalul? Dupa revolutie au aparut oportunistii, asa-zisii revolutionari. Au navalit in sediul Comitetului Central si au cautat dolari. S-au luat bani multi de acolo. In acel loc s-au numit ministrii. Din cinci in cinci minute erau alte guverne. La final personajele privesc o expozitie de tablouri care, chipurile, ar fi arta moderna si care ridica rangul de arta la derizoriu. Toti care se prefaceau ca inteleg, nepricepand de fapt nimic, erau oameni care participasera la revolutie. In final, se prezinta un banchet la Intercontinental, un dezmat al FSN-ului. Acolo vin curve care danseaza si sunt numite fete ale revolutiei. Era o dezorientare totala si cand cersetorii care semnifica poporul roman navalesc pe masa aceea sa manance tot, se pretinde ca ii pot da afara numai aruncandu-le niste bani. Poporul, de-a busilea, se taraste ca sa isi mentina existenta. pe ritmurile unui vals. Este, de fapt, amagirea poporului roman. La finele serialului apare intr-un peisaj de iarna o sanie trasa de cai ce transporta o fata frumoasa. Aceasta este insa pandita de departe de un lup. Am vrut sa simbolizeze Romania care merge intr-un peisaj confectionat, lustruit, pandita de niste ochi satanici, lupul, care se repede in final asupra saniei, iar tot ecranul se coloreaza in rosu. Ultima replica este „Romanie, ce gat frumos si ce sange dulce ai!“. Rosul este dorinta de crima, de avutire fara nici un scrupul, de calcare in picioare a demnitatii. Ce asteptati de la acest serial? Filmul meu pledeaza pentru o demnitate nationala, pentru dorinta de a fi noi insine. Cercetand istoria noastra, tot timpul am avut un stapan: turcii, fanariotii, rusii, tatarii. Oare sa nu fim in stare sa ne conducem singuri? Iata, acum suntem liberi si nu stim ce sa facem cu libertatea. Suntem obisnuiti cu cineva care sa ne tina zabala in gura. Nu cred ca in curand ne vom reveni. Democratia nu inseamna posibilitatea de a ne scuipa si a ne injura, de a spune orice. Inseamna sa gandesti liber intr-o tara libera, dar intr-o ordine. Sursa:www.ziarulcn.com
Scrisa de Echipa MovieHouse
2006-02-10 20:22:23
  DVD-uri Recomandate - Cumpara OnLine
SPARGATORII DE NUNTI
Pret 49.90 RON
Masini
Pret 49.90 RON
MUMBLE CEL MAI TARE DANSATOR
Pret 49.90 RON
Omul din interior
Pret 49.90 RON
 Alte articole din categoria Life style